Algemene Voorwaarden

Versie 07052024

Wij werken in goed vertrouwen met u als aanbieder, uw vereniging of organisatie samen. Het is echter wel belangrijk dat wij afspraken maken over de uitvoering van onze samenwerking en daarvoor dient dit document. Hierin staan de voorwaarden van deze samenwerking, zodat duidelijk is wat wij over en weer van elkaar (mogen) verwachten. Voordat u zich als aanbieder op het platform kunt inschrijven dient u dit document door te lezen en u akkoord te verklaren met de inhoud. Op het moment dat u zich als aanbieder op het platform inschrijft zijn onderstaande afspraken van toepassing op onze samenwerking.


Spelregels voor aanbieders/verenigingen

Deelnemers sluiten voor het deelnemen aan een activiteit die via het platform wordt bemiddeld, rechtstreeks een ‘overeenkomst’ met u als aanbieder. Ouders doen dit voor hun kind(eren). U biedt onder eigen naam en verantwoordelijkheid de activiteit aan. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte omgang met de doelgroep en de gegevens die u verstrekt op het platform.


Intake
  1. Als u belangstelling heeft om als aanbieder een of meerdere activiteiten aan te bieden, dan kunt u zich inschrijven via het platform.
  2. Met uw account kunt u inloggen op alle platformen van onze partner Cultuur- & Sportstimulering Nederland. Door het aanmaken van een account gaat u hiermee akkoord.
  3. Wij behouden ons het recht voor om aanbieders of activiteiten uit te sluiten van het platform.

Hoe ziet een activiteit op het platform eruit?
  1. U bepaalt als aanbieder zelf de inhoud van uw activiteit en bent hier zelf verantwoordelijk voor.
  2. U bepaalt zelf het maximale aantal deelnemers aan een activiteit, zodanig dat de activiteit met dit aantal veilig en verantwoord kan plaatsvinden op de beschikbare locatie.
  3. U draagt zelf zorg voor voldoende bevoegde, gediplomeerde, vakbekwame begeleiders in relatie met het aantal deelnemers en de soort activiteit.
  4. De doelgroep moet erop kunnen rekenen dat een activiteit daadwerkelijk plaatsvindt. U bent daarom altijd tijdig op de locatie aanwezig.
  5. U bent verantwoordelijk voor de deelnemers die aan een activiteit deelnemen vanaf het afgesproken starttijdstip van de activiteit.
  6. U blijft verantwoordelijk totdat na afloop van de activiteit alle deelnemers weer zijn vertrokken.
  7. Zorg ervoor dat de contactgegevens altijd up-to-date zijn, zodat u alle inschrijfmails ontvangt en geïnteresseerden contact met u op kunnen nemen.

Pedagogisch:
  1. Uw activiteit vindt altijd plaats in een veilige sfeer. Voor basisschooljeugd is er extra aandacht vereist.
  2. Uw aanbod is afgestemd op de leeftijd en evt. fysieke gesteldheid van de doelgroep en deelnemers.
  3. U hanteert een (pedagogisch) verantwoorde benadering van groep en individuen.
  4. De aanbieder garandeert dat zijn/haar gedrag in het verleden, geen bezwaar vormt voor het aanbieden van activiteiten aan doelgroep. Indien het tegendeel mocht blijken dan wel de aanbieder zich gedurende de samenwerking op een onbehoorlijke wijze gedraagt in de ruimste zin van het woord, behouden wij het recht voor om alle stappen te nemen die ons gerade achten waaronder het doen van aangifte of het starten van een gerechtelijke procedure.

Juridisch/aansprakelijkheid/verzekeringen
  1. U biedt uw activiteiten aan ‘onder eigen naam’. Dit betekent:
    • Voor ouders en/of deelnemers is het duidelijk dat u de activiteit verzorgt.
    • U bent zelf verantwoordelijk voor het adequaat verzekeren (aansprakelijkheid) van eigen personeel en eventuele vrijwilligers die op locatie de activiteit verzorgen.
    • U verzorgt zelf de verzekering van de eigen (sport)materialen, instrumenten en andere eigendommen.
    • U bent zelf verantwoordelijk voor het adequaat verzekeren van de deelnemers gedurende de duur van de activiteit (zoals bijvoorbeeld dekking voor aansprakelijkheid op locatie).
  2. In geval van eventuele schade/letsel bent u verantwoordelijk voor het adequaat begeleiden/afhandelen daarvan.
  3. U zorgt voor vervanging van personeel in geval van ziekte of andere afwezigheid, zodat de activiteit kan plaatsvinden.
  4. De persoon die daadwerkelijk de activiteit op een locatie uitvoert, zorgt ervoor dat er altijd een (mobiele) telefoon binnen bereik is, voor het geval zich er iets voor doet (deelnemer is afwezig, ongeval, ziekte).
  5. Wij zijn niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor de uitvoering van de activiteit en/of de gevolgen hiervan.
  6. U bent als aanbieder zelf verwerkingsverantwoordelijke zoals bedoeld in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Wij verstrekken u persoonsgegevens van deelnemers t.b.v. het tot stand komen en uitvoering geven aan de overeenkomst die door aanvaarding van uw aanbod door deelnemer tot stand is gekomen." U dient zich bij de verwerking van persoonsgegevens te houden aan relevante wet- en regelgeving waaronder de AVG.

Randvoorwaarden

Indien u een activiteit aanbiedt op het platform, dan zijn onderstaande punten ook van toepassing.

  1. Indien drukwerk van toepassing is op het project, dan wordt dit weergeven bij het aanmaken van de activiteit. Nadat uw activiteit in ons platform staat aangemeld communiceren wij een datum dat wij het boekje ‘conceptklaar’ hebben. Per mail versturen wij uw pagina en u kunt tot deze deadline evt. wijzigingen of correcties doorgeven. Hier vallen ook onze evt. foutjes onder. Na de deadline gaat alles naar de drukker en zijn er geen wijzigingen meer mogelijk in het boekje.
  2. Het door u gekozen beeldmateriaal is rechtenvrij, of (de ouders/verzorgers van) de personen op de afbeelding hebben toestemming gegeven om deze te gebruiken voor de website, dan wel te plaatsen in iedere uitgave die gekoppeld is aan de door u toegevoegde activiteit. Eventuele gevolgen van het niet naleven van deze voorwaarde en/of onrechtmatig gebruik van fotomateriaal zijn voor rekening en risico van u als aanbieder.
  3. De boekjes worden in de week voor de inschrijvingen uitgedeeld. U kunt de digitale versie vanaf het moment van uitdelen altijd downloaden op de website van het platform.
  4. De inhoud van de activiteit zoals op het platform bekend is, is leidend. De vergoedingen welke in het automatiseringssysteem worden gecommuniceerd, worden via een externe partij geregeld.
  5. De uit te keren vergoeding aan de aanbieder is in geen geval hoger dan het bedrag dat is ontvangen van de inschrijver/deelnemer.
  6. Op het moment dat een deelnemer zich inschrijft ontvangt u een e-mail. Het is niet perse nodig deze allemaal te verzamelen. Het systeem op het platform zorgt ervoor dat bij inloggen (via de door ons verschafte inloggegevens) alle inschrijvingen verzameld worden. Deze kunt u gemakkelijk inzien. De deelnemerslijsten kunnen ook worden geprint.
  7. . Het is niet toegestaan om na de start van de inschrijvingen een cursus en/of activiteit te annuleren zonder onze toestemming. Wanneer het aantal inschrijvingen tegenvallend is, adviseren wij om deze enkeling met een bestaande groep mee te laten doen, zodat er toch een vorm van kennismaking is. N.B. Creatieve cursussen zijn hier een uitzondering op. Bij tegenvallende inschrijvingen wordt in overleg met de aanbieder een passende oplossing gezocht.
  8. De vergoedingen aan de aanbieder worden minimaal 2x per jaar uitgekeerd. Voorschotten zijn op aanvraag mogelijk. Onder het kopje ‘financiële administratie’ in aanbiederbeheer kan het eerst volgende uitkeermoment worden geraadpleegd.
  9. Eventuele inschrijfgelden worden door ons via een externe partij verwerkt. Neem dus geen geld aan van inschrijvers tijdens een cursus. Tot 7 dagen na inschrijving kan een betaalde inschrijving kosteloos worden geannuleerd. Uitzonderingen daargelaten. Voor de terugbetaling dient u een mail te sturen naar administratie@sportstimulering.nl. Na deze 7 dagen kan het inschrijfgeld alleen in overleg met de aanbieder worden terugbetaald. Wanneer de deelnemer om welke reden dan ook niet mee kan doen aan de activiteit waarvoor is ingeschreven, is niettemin inschrijfgeld verschuldigd indien dit voor de activiteit gevraagd wordt. De aanbieder beslist of het bedrag dient te worden terugbetaald. De aanbieder moet hiervoor een mail sturen naar administratie@sportstimulering.nl om de terugbetaling te bevestigen. Mocht een aanbieder de activiteit annuleren dan heeft de aanbieder het recht op het voorstellen van nieuwe datums. Pas daarna wordt gekeken naar een restitutie van het inschrijfgeld. Indien er een geschil ontstaat, neem dan contact op met ons.
  10. Wanneer er inschrijvers op uw cursus aanwezig zijn en niet op de lijst staan (onze lijst van het platform is bindend), dient de deelnemer zich alsnog in te schrijven via de website. Alleen dan ontvangt u hier ook nog een evt. vergoeding van.
  11. Wijzigingen in de cursusdagen en tijden dienen altijd via het platform te worden gewijzigd en gecommuniceerd, zodat alle door u ingegeven input nog steeds gelijkloopt met de output op de website waarop het aanbod te vinden is.
  12. Voor meer informatie kunt u de privacyverklaring raadplegen.